Saturday, May 14, 2011

AKU MAHU PULANG....

BARU saja hari ketiga saya bekerja sudah rasa bertahun lamanya. Dugaan pada hari ini..Ya Allah…Saya hampir-hampir saja mengalirkan air mata di hadpaan semua orang di tempat kerja. Bila perasaan saya bercampur-baur, fikiran saya sarat dengan perkara-perkara yang menyedihkan mulalah hati ini meraung memanggil-manggil nama emak dan abah.
       Saya ingat nak telefon saja mak dan abah, tapi takut hati ni tak dapat tahan. Nanti bila dah dengar suara mak dan abah…bertambah-tambah lagi sedih di hati. Silap haribulan mahu meraung saya ketika bercakap dengan mak dan abah di telefon.
       Entahlah…hati saya betul-betul rasa tidak seronok. Setiap hari saya ditenggelami dengan perasaan sedih. Saya mahu pulang…pulang ke pangkuan emak dan abah…
       Saya hanya mahukan mereka berdua. Cukupah sepanjang masa saya belajar terpaksa berjauhan dengan mereka, berilah saya peluang untuk bekerja dekat dengan mereka. Ya Allah..saya mahu pulang kepada emak dan abah saya. Tolonglah benarkan saya pulang dengan segera…

2 comments:

Unknown said...

salam...memang lumrah begitu kalau kita terpaksa melalui sesuatu yang tidak kita rela. Tapi, selagi kerja itu kerja yang halal,dapat membahagiakan kedua orang tua kita dan keluarga, ada pulangan yang boleh dikatakan berbaloi,apa salahnya kita bersabar saja dulu kan. Dlm keadaan pengangguran yang tidak terkawal sekarang, bertahanlah dulu demi supaya kita tidak dikatakan 'asyik menghabihkan boreh jo'..

Siapa tahu suatu masa nanti, rezeki dalam bidang pendidikan akan terbuka juga untuk kita. Doa banyak2 biar hati tu cepat redha. :)

sorry menyibuk. hehe..

debab said...

thanx a lot 4 ur comment....memang trase payah..hati memg x rela..tp sekurang2nyer ble ad yg bri smgt trus ilang rasa sedih..(biarpn sedih tuh nanti akn dtg blik..)
:-)

Post a Comment

 
Copyright 2009 bila debab menconteng.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree